Opis
Knjiga dveh izjemnih, uveljavljenih umetnikov, ki izhajata s ptujskega konca. Gre za svetovno znanega fotografa Stojana Kerblerja in prodornega pesnika, pisatelja in urednika Aleša Štegra, ki sta svoje moči združila v fotografsko-esejistični monografiji Kar sem videl na Ptuju in drugod, ki je izšla pri Založbi Pivec v okviru obeležitve avtorjeve osemdesetletnice. Ob tem dogodku je Moderna galerija v Ljubljani postavila avtorjevo pregledno fotografsko razstavo.
Kerbler se je v zadnjih petnajstih letih ustvarjalnega ustvarjanja odmaknil od zanj ikoničnih portretov Haložanov in delavcev v industrijski proizvodnji, njegova pozornost je vse bolj pričela veljati prizorom ptujskih dvorišč, notranjosti šol, posameznih kipov in zgradb, detajlov iz narave, motivov preraščanja in minljivosti.
Prav te fotografije so pritegnile Štegrovo pozornost. Preko daljšega obdobja je spremljal fotografovo delo. V zadnjem letu je tako nastal Štegrov izbor 77 Kerblerjevih fotografij, pospremljen z esejistično-literarnim razmišljanjem o umetnosti fotografije nasploh, o opusu in osebi Stojana Kerblerja, o časovnosti v fotografiji, o magiji in tarotu, o poslednjih rečeh in Ptuju.
Knjiga oba medija – podobe Kerblerjevih črnobelih fotografij in podobe v Štegrovem tekstu prepleta in vzajemno osvetljuje. Pred nami ni še ena monografija, pospremljena z literaturo, še manj literarni tekst, ilustriran s fotografijami. Pred nami je knjiga, ki je organska celota, vsaka fotografija in vsak stavek sovpadajo, so organsko povezani in prepleteni.
Ta knjiga je omaž Ptuju, omaž fotografiji in obenem pretresljiv dokument o tem, kaj umetnost zmore dandanes povedati o prostorih, zgodovini in poslednjih rečeh.
V oddaji Kultura 22h o predstavitvi knjige v Moderni galeriji v Ljubljani (od 6:23).
Mnenja
There are no reviews yet