Opis
Knjiga prinaša pregled umetnostnozgodovinskih vsebin z vidika ikonografije, ki v zadnjih petdesetih letih postaja ena od ključnih umetnostnozgodovinskih disciplin. Avtor je priznan strokovnjak s področja ikonografije, ki predava na oddelku za umetnostno zgodovino Filozofske fakultete v Ljubljani in je član številnih strokovnih komisij na področju umetnostne zgodovine.
Gradivo je zasnovano kot predstavitev ikonografije v vlogi vodilne umetnostnozgodovinske discipline s praktično ponazoritvijo metodologije dela (ikonografska analiza likovnega dela, pristop k razumevanju vsebine, ikonografska klasifikacija, umestitev umetnine v čas in prostor…), opredelitvijo temeljnih pojmov strokovne terminologije ter kratkim sistematičnim pregledom najpomembnejših kategorij oz. vsebin profane in sakralne ikonografije. Vključuje približno 200 slik. V knjigi so predstavljene teoretične osnove ikonografije in ikonologije, njuna praktična uporaba in navodila za vsebinsko analizo umetnostnega spomenika. Avtor nadalje razlaga osnove strokovne terminologije: simbol, atribut, poosebitev ali personifikacijo in alegorijo. Sledi ikonografska klasifikacija kot kažipot v svetu umetnosti, v okviru katere spoznamo zakonitosti posvetne ikonografije. Spoznamo se z neposredno spoznavnimi motivi, kot so krajina, žanr, tihožitje, portret, akt; in literarnimi motivi. Sledi obsežen pregled krščanske ikonografije, ki zajema: svetopisemsko ikonografijo, kratek oris kristološke ikonografije, ikonografijo Svete Trojice, kratek oris mariološke ikonografije, ikonografije krščanskega naravoslovja in svetniške ikonografije.
Mnenja
There are no reviews yet